اکسپلور پست ها

انتخاب شهر حذف همه
حداقل یک شهر را انتخاب کنید.
انصراف
تائید
مسعود داداشی پروفایل - استوری های جدید

مسعود داداشی

رضا پای بست پروفایل - استوری های جدید

رضا پای بست

سیامک محمودی پروفایل - استوری های جدید

سیامک محمودی

گروه مشاور املاک غلامی پروفایل - استوری های جدید

گروه مشاور املاک غلامی

علی برنجی پروفایل - استوری های جدید

علی برنجی

مهندس صمد سلیمان زاده پروفایل - استوری های جدید

مهندس صمد سلیمان زاده

دکتر نیما غیاثوند پروفایل - استوری های جدید

دکتر نیما غیاثوند

گروه عمران سازه شیری پروفایل - استوری های جدید

گروه عمران سازه شیری

امید ابراهیمی پروفایل - استوری های جدید

امید ابراهیمی

مجید باغنده پروفایل - استوری های جدید

مجید باغنده

علی نعیمی پروفایل - استوری های جدید

علی نعیمی

دکتر مهری پروفایل - استوری های جدید

دکتر مهری

املاک پارسا پروفایل - استوری های جدید

املاک پارسا

تهران املاک پروفایل - استوری های جدید

تهران املاک

امین سلمانی پروفایل - استوری های جدید

امین سلمانی

مجید علیمردانی پروفایل - استوری های جدید

مجید علیمردانی

وکیل ایمان صامت پروفایل - استوری های جدید

وکیل ایمان صامت

بازار پژوهان مبتکر پروفایل - استوری های جدید

بازار پژوهان مبتکر

ایجاد پست
9 ماه قبل
0 0

تا حالا شده از کنار یه پروژه ساختمونی رد شی و حس کنی شهر زخم خورده؟ پیاده‌رو اشغال، داربست توی راه، صدای گوش‌خراش، نخاله‌هایی که انگار تو رو هم مجبور کردن بخشی از کارگاه باشی… ما عادت کردیم به زشتیِ موقتی. می‌گیم: «بسازه، تموم شه، درست می‌شه.» ولی یه چیز رو فراموش کردیم: اون چند ماه یا چند سالی که ساخت‌وساز طول می‌کشه، بخشی از عمر شهره. بخشی از تجربه‌ی آدم‌ها، بچه‌ها، عابرا، مغازه‌دارا… و خود ما. تو ژاپن فقط نمی‌سازن، فرهنگ ساختن دارن. یه کاور ساده روی ساختمون در حال ساخت، فقط یه تیکه پارچه یا فلز نیست… یه بیانیه‌ست. داره می‌گه: «من اینجا دارم می‌سازم، ولی مزاحم زندگی تو نمی‌شم.» چقدر این جمله برای ما ناآشناست… این دل نوشته نه روایت بود، نه نقد. یه دعوت بود. دعوت به اینکه یه‌بار دیگه به ساختن فکر کنیم، نه فقط تو پلان و سازه، بلکه تو ذهن و رفتارمون. #ساخت_با_فرهنگ #شهر_زنده_است #احترام_به_شهر #محمد_دبیری